Dagens Medier gir en ny runde velfortjent omtale til Twingly, en tjeneste som er sårt savnet i norske nettaviser. Jeg gjentar meg selv gjerne: vi trenger dette.
Dagens Medier gir en ny runde velfortjent omtale til Twingly, en tjeneste som er sårt savnet i norske nettaviser. Jeg gjentar meg selv gjerne: vi trenger dette.
Hjertens enig. Men hvordan skal man dra igang prosessen? Hvem skulle man snakke med?
Vel, så vidt jeg har skjønt forsøker Twingly å komme seg inn på det norske markedet. Man kan kanskje hjelpe til ved å oppfordre nettavisene? Forstår ikke helt hva de nøler etter, med mindre de sitter fast i en “walled garden”-tankegang der de med alle midler vil beholde brukeren på sitt nettsted. Temmelig defensiv tenkning, når en ser hvordan nettaviser i andre land gjør alt de kan for å tiltrekke seg flere lesere via lenker i blogger og søkemotorer (frigivelsen av arkivene til bl.a. New York Times må ses i den sammenhengen). Norge er foreløpig et særtilfelle der nettavisene har en høyere andel av sin trafikk fra oppslag direkte på forsiden enn man har i andre land, men det er ikke noe dristig tips at dette vil endre seg. Da kan det være lurt å være først ute.
Hei, Olav Anders. Sjekk ut. Vi har testimplementert Twingly på alle saker på Magasinet nå. Eksempel:
http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/10/09/514530.html