2 Responses to “Straffeporto til nettmediene”

  1. Veldig god analyse! Her kunne mediene gjort både en bedre og mer innovativ jobb. Vårt eget fagblad Posthornet har dekket saken slik: http://www.aktuell.no/posthornet/Postdirektivet/ og Postkom har også laget kampanjenettstedet http://www.postdirektivet.no. Ved å google “postdirektivet” får man lett tilgang til alt dette.
    Hans-Jacob Schultz, Informasjonsansvarlig i LO-forbundet Postkom

    • olav says:

      Takk for det! Ja, jeg har lagt merke til postdirektivet.no. Det er i en slik kampanjesammenheng selvfølgelig smart å sikre seg URL-en, og nettstedet er også ganske godt laget (noe som reflekteres i Google-rankingen). Jeg savner imidlertid debattmulighet. Det er sikkert få som er i tvil om hvem som er avsender og at nettstedet er del av en kampanje. Likevel hadde det styrket troverdigheten om dere hadde åpnet for kommentarer og spørsmål på nettstedet, slik at også meningsmotstandere kunne komme til orde (personlig hadde jeg feks. hatt en del å utsette på spørsmålsstillingen i meningsmålingene dere presenterer).